Zaželite vašim poslovnim partnerjem le najboljše z izborom MVM poslovnih daril.

Katalog daril

Aktualno

Celostna grafična podoba podjetja

Za Mednarodno fakulteto za družbene in poslovne študije, sta študentki, Katarina Kocuvan in Maja Radej izdelali projektno nalogo z naslovom “Celostan grafična podoba podjetja”. V projektni nalogi sta opisali, kako se lotimo izdelave celostne grafične podobe, na kaj moramo biti pozorni pri sami izdelavi CGP in predvsem kaj vse zajema celostna graična podoba.

POVZETEK

V seminarski nalogi smo se osredotočili na celostno grafično podobo podjetja. Za primer smo predstavili podjetje MVM servis, spletne in grafične storitve d.o.o.. Zavedati se moramo, da je celovita grafična podoba zelo pomembna, saj predstavlja podjetje in privablja bodoče stranke. Privabimo jih pa lahko z elementi grafične podobe, kot so ime, logotip, slogani. Pomembno je, kakšne barve uporabljamo in pisave, saj vplivajo na odločitve pri posameznikih in nam lahko tako omogočijo dobro poslovanje.

Namen dela je, da spoznamo, kako pomembna je celostna grafična podoba podjetja za podjetje samo in za bodoče stranke. Zavedati se moramo, da so elementi grafične podobe zelo pomembni in da jim moramo posvetiti dovolj časa za ustvarjanje.

Ključne besede so : celostna grafična podoba, logotip, ime, barve, tipografija, MVM, servis

ABSTRACT

In the paper we focus on the corporate image of the company. For example, we presented the company MVM service, web and graphic services ltd. We must realize that the overall graphic design is very important as a company and attracting future clients. But can attract the corporate identity elements, such as name, logo, slogan. It is important, what colors and fonts used as an influence on decisions by individuals and we can also make good business.
The purpose of effort is that we realize how important the corporate image of the company to the company itself and for future customers. We must realize that the elements of graphic design is very important and that we need to devote enough time to create.
Key words: corporate identity, logo, name, color, typography, MVM Service

1.      UVOD

1.1. Opredelitev problematike

V seminarski nalogi želimo razjasniti pojem celostna grafična podoba podjetja in predstaviti primer celostne grafične podobe podjetja MVM servis, spletne in grafične storitve d.o.o. Predstavili bomo pomen logotipa, imena in simbola podjetja in vas seznanili, kako barve vplivajo na emocije posameznika.

Pričakujemo, da bomo s to seminarsko nalogo pripomogli k večjemu znanju in da se bo naše delo uporabljalo tudi v izobraževalne namene.

Znano je, da je celostna grafična podoba zelo pomembna za podjetje, saj ga predstavlja javnosti in pomaga k prepoznavnosti podjetja na trgu.

1.2. Namen raziskovanja

Namen seminarske naloge je pridobitev in razširitev že pridobljenega znanja iz drugih virov, razjasniti osnovne pojme in predstaviti pojme, kot so celostna grafična podoba podjetja, logotip, ime podjetja in slogan. Želimo razjasniti pomen dobre grafične podobe za podjetje ter predstaviti primer dobre grafične podobe. Celotna seminarska vsebuje razumljivo razlago, zato je razumsko tudi bolj dostopna mlajšim generacijam za pomoč pri učenju.

1.3. Cilji raziskovanja

Cilj raziskovanja je spoznati, kako celostna grafična podoba vpliva na podjetje in posledično na kupce oziroma ciljne skupine..  Posameznik bo imel dodatno znanje o obravnavani problematiki. Prav tako je cilj raziskovanja, da preučujemo že razpoložljivo literaturo in iz nje zaznati bistvo.

1.4. Metodologija

Delo temelji na sekundarnih virih, to so strokovna in študijska gradiva ter naše teoretično znanje. V sami seminarski nalogi smo uporabili deskriptivni pristop, saj smo uporabili: metodo deskripcije, metodo klasifikacije (razne definicije pojmov) in metodo kompilacije, kjer smo povzemali spoznanja, stališča oziroma že znane trditve.

Predpostavljamo, da so pridobljeni podatki resnični in objektivni.

Pri samem raziskovanju in pisanju seminarske naloge smo sprva imeli težave z omejenim dostopom do podatkov. Težave smo rešili z včlanitvijo v drugo knjižnico, kjer je bilo na voljo dovolj strokovne literature.

2.      OPREDELITEV CELOSTNE GRAFIČNE PODOBE PODJETJA

Celostna grafična podoba podjetja predstavlja skupek tipografije, logotipa in barvne sheme podjetja. Vsi našteti elementi se odražajo v poslovni dokumentaciji, kot so račun, ovojnica, dopisni papir in vizitka. Uporabljajo se v vseh prodajno-marketinških akcijah, kot so embalaža, oglasi, zloženke, plakati in brošure ter pri nastopu v odnosu strank in zaposlenih v podjetju. Dobra grafična podoba je zelo pomembna pri prepoznavnosti podjetja, saj predstavlja veliko prednost na trgu, če je urejena in dovršena (povzeto po Ekart, 2010, str. 14).

V sodobnem svetu je  najbolj razširjena likovna panoga grafično in industrijsko oblikovanje. Oblikovalec mora dati uporabnim predmetom vizualno podobo, ki je estetsko oblikovana in funkcionalna. Njegovo delo je, da naredi predmet učinkovit, sprejemljiv čim širšemu sloju ljudi in da je dizajn razumljiv in jasen (povzeto po Rački, 2004, str. 99).

»V današnjem dinamičnem in konkurenčnem okolju, je celostna grafična podoba podjetja bistvenega pomena v očeh in mislih strank ter ciljne skupine. Določa potrošnikov splošni vtis o vaši organizaciji in močno vpliva na njeno odločitev o nakupu. Potrošniki v prvem nagonu iščejo ponudbo, katero predstavlja celostna podoba, ki vzbuja zaupanje v izdelke in prodajni program določenega podjetja. Večina svetovno uspešnih podjetij dolguje svoj velik poslovni uspeh pozitivnem ugledu, ki so si ga ustvarile s kakovostno celostno grafično podobo in se tako uspešno ločile od svoje konkurence.

Projektiranje in izdelava dobre celostne grafične podobe se začne s razumevanjem vaše ciljne skupine potrošnikov. Vaša marketinška strategija mora temeljiti na temeljitem razumevanju potencialnih, novih potrošnikov. Osnova dobre celostne podobe je snovana na potrebah kupcev, na katere ciljate. Zato je nadgradnja in/ali osvežitev podobe podjetja postala zelo priljubljena pri podjetjih, ki si želijo povečati svoj tržni delež. V zadnjih letih se je veliko podjetjih odločilo za ponovno oživitev svoje podobe in prenovo svoje marketinške in poslovne strategije.

Podoba, komunikacija in smernice so združene v formacijo celostne grafične podobe, zato je sožitje med temi tremi elementi ključno. Močna, dosledna vizualna podoba podjetja, v kombinaciji z vašimi komunikacijskimi in marketinškimi kanali, pomagajo k učinkovitemu prenašanju vašega sporočila na ciljno skupino in kreiranje dobre slike vašega poslovanja v očeh obstoječih in potencialnih strank. Vaš logotip in sporočilo morata biti v celoti skladna, skupaj z vizualno signalizacijo podjetja, kot so letaki, brošure, vizitke, publikacije in ostale promocijske tiskovine – izdelava celostne grafične podobe podjetja z logotipom na način, da jo kupec razume, je zato zelo pomembna.

Da bomo učinkoviti, mora biti celostna podoba unikatna, privlačna in lahkotno prepoznavna. Je enako pomembna tako za manjša, kot tudi večja podjetja. Dobra zasnova podobe je mogoče celo bolj pomembna za manjša podjetja, saj omogoča boljšo začetno tržno pozicijo in vzbuja večje zaupanje v očeh potencialnih strank. Vendar, veliko lastnikov manjših podjetij ne usmerja veliko pozornosti na njihovo podobo, ki navsezadnje predstavlja njihov prodajni program in/ali storitve.«

2.1. Logotip

Logotip predstavlja grafiko podjetja, posameznika, društva ali ustanove. Je osnovna potreba vsakega podjetja, saj z njim postane prepoznavno. Logotip je znak, ki predstavlja in vsebuje identiteto podjetja ter  je sinteza storitev, aktivnosti in produktov podjetja. Njegova glavna naloga je kratek vizualni prikaz podjetja, s katerim pusti pri strankah dolgoročen pečat.

Pomembno je, da je logotip prepoznaven kot blagovna znamka, saj lahko tako vse stranke povežejo logotip podjetja in njegovo podobo s ponudbo in aktivnostmi podjetja. Če je kakovostno oblikovan, omogoča veliko pozornost in enostavno prepoznavnost. Logotip je temelj celostne grafične podobe podjetja.

Na splošno velja, da je dober logotip:

  • ko naredi boljši vtis na stranke,
  • ko izraža dejavnost (tudi namen, vizijo) podjetja,
  • Ko so asociacije močnejše, ki si jih ob primernem marketingu in poslovanju podjetja opazovalci ustvarijo ob pogledu na logotip (bolje komunicira podjetje) in
  • ko si logotip opazovalci zapomnijo in ga ločijo od drugih

Slika 1: Logotip podjetja Krka d. d.

2.2. Ime podjetja

Ime podjetja lahko razčlenimo na naslednje kategorije (povzeto po Olins, 1995, str. 56-57):

  • »Opisno ime, ki nakazuje dejavnost podjetja.
  • Sestavljeno ime – iz dveh drugih, pomensko pomembnih besed kreiramo tretjo.
  • Imej je povzeto po lastnem imenu posameznika – običajno po ustanovitelju podjetja.
  • Kratice.
  • Konceptualna imena. Z besedo nakazujejo, kaj bi naj bilo določeno podjetje.
  • Unikatna imena, ki nimajo vsebinskega pomena. Imena so običajno modrena, sestavljena iz črk, ki v združeni besedi zvenijo dobro.«

 

Ime je eden izmed najpomembnejših dejavnikov podjetniške znamke in njenega stika s svetom. Če ime nima pomena, ni povezljiv z nekim razlogom in nima nekaj unikatnega, potem je neuporaben. Dobro ime prikliče zgodbe, spodbuja in sproži asociacije. Podjetje mora izbrati ime, ki je zgovorno, privlačno za trg in dobro predstavlja podjetje (povzeto po http://data.si/sl-SI/1446/brezplacna-ustanovitev-podjetja-s-p-in-d-o-o-in-svetovanje-pred-ustanovitvijo-podjetja-ime-podjetja, b. d.).

2.3. Slogan podjetja

Slogan je kratko tekstovno sporočilo, ki se uporablja kot vizija, sporočilo, smernica in kakovost v celostni grafični podobi podjetja. Predstavlja pomembno vlogo pri prepoznavnosti podjetja, saj posreduje sporočila, ki ga podjetje želi predstaviti množici. Slogan je učinkovit, ko sporoča glavne značilnosti podjetja končnemu kupcu ali ciljni skupini, prikaže in poudari razlike med podjetjem in njegovo konkurenco, ko je hiter, direkten, jedrnat in prepoznaven. Slogan doda dodatno vrednost, ustvari občutek potrebe po storitvah in izdelkih podjetja in se težko pozabi.

Slika 2: Primer slogana podjetja Snaga

3.      TIPOGRAFIJA

Tipografija pomeni oblikovanje besedila iz črk na likovni površini. Je del logotipa in predstavlja verbalno sporočilo. Sestavljajo jo črke, ki morajo sestavljati besedilo tako, da bo čitljivo.

Repovž (1995, str. 117) je dejal:

»V celostni grafični podobi to pomeni, da mora uzakonjena tipografska podoba komunikacijskih sporočil izražati strateška izhodišča organizacije, podobo, kakršno želi organizacija ustvariti v očeh ciljne javnosti.«

3.1. Pisava

Pisava je grafična predstavitev stavkov in elementov, kjer se uporabljajo grafemi. Grafemi so zapisi glasov, glasovnih skupin in sestavljajo skupek znakov pisave (povzeto po http://sl.wikipedia.org/wiki/Pisava, b. d.).

4.      BARVE

Barve, ki nas obdajajo imajo na naše telo in duha velik vpliv, izražajo naša čustva, osebnost in dojemanje sveta in življenja. Če razumemo barve in njihov vpliv, jih lahko zavestno izkoristimo na vseh področij življenja in na nas vplivajo pozitivno. Pomembno je, da se zavemo, kakšne barve uporabljamo in v kakšni meri.

Barve so pomembne pri celostni grafični podobi organizacije, saj pripomorejo k večji referenčnosti grafičnih podob in simbolov. Doživetje barv je subjektivno (povzeto po Ekart, 2010, str. 20; povzeto po Repovš, 1995, str.- 92).

4.1. Harmonija barv

O harmoniji barv govorimo, kadar ocenjujemo skupni učinke dveh ali več barv. Vsak posameznik presodi, kaj je harmonično in kaj ne. Gre za ravnotežje in simetrijo barv, kjer naše oko poizkuša vzpostaviti ravnotežje tako, da vsaki barvi vsiljuje njen komplementarni par.

4.2. Funkcija barv

Barve imajo svojo funkcijo, ki so po Arthurju Turnbullu (povzeto po Vdovič, 2009, str. 31) naslednje:

  • privabiti pozornost (To je najpogostejši vzrok za uporabo barv.),
  • izvabiti čustven odziv (Barve morajo biti del celotnega razpoloženja sporočila.),
  • ustvariti asociacije (Ljudje povezujemo določene barve z določenimi produkti.),
  • vzbuditi renetacijo (Ko opisujemo neko stvar, posledično opišemo tudi barvo. To je zato, ker ima barva zelo visoko spominsko vrednost.) in
  • ustvariti prijetno estetsko atmosfero (Bela, siva in črna barva morajo biti med seboj skladne.).

 

4.3. Barvni kontrasti

Barvni kontrasti po Ittnu (povzeto po povzeto po Vdovič, 2009, str. 30) so:

  • kontrast barve k barvi (Najmočnejše so rumena, rdeča in modra.),
  • svetlo-temni kontrast (Črno-bela je najmočnejši svetlo-temni kontrast.),
  • hladno-topli kontrast (Tople barve so oranžna, rdeča in rumena, hladne barve pa zelena in modra.),
  • komplementarni kontrast,
  • simultani kontrast
  • kontrast kvalitet in
  • kontrast količin.

 

5.      PREDSTAVITEV PODJETJA MVM SERVIS,  SPLETNE IN GRAFIČNE STORITVE D.O.O.

Za predstavitev primera iz prakse smo se odločili za podjetje MVM Servis, spletne in grafične storitve d.o.o. Ker to podjetje dobro poznamo, nismo imeli težav s pridobitvijo njihovega grafičnega materiala, kar je zajemalo primere logotipa v barvni in črno beli različici, nekaj primerov uporabe logotipa, primer logotipa s sloganom, oblikovane dopise, kuverte, vizitke in podobno.

V MVM Servis, spletne in grafične storitve d.o.o., se ukvarjajo z vsemi grafičnimi storitvami, kar je že na kratko predstavljeno v imenu podjetja. Njihovo delo zajema oblikovanje celostnih grafičnih podob (logotipov, dopisov, vizitk, letakov, majic, dežnikov, letakov, brošur, zgibank …), oblikovanje spletnih strani in sama izvedba. Iz njihovega slogana »Tiskamo vse razen denarja« lahko razberemo, da se ukvarjajo z vsemi vrstami tiska. Tiskajo vse izdelke ki jih oblikujejo, od vizitk, do jumbo plakatov.

Ker pa je glavna točka projektne naloge predstavitev celostne grafične podobe podjetja MVM Servis d.o.o., v nadaljevanju CGP, je vredno omeniti tudi njihove reference, katerim so že izdelali »Prvi stik z strankami« – Logotip. Med drugim so CGP oblikovali za Solcel d.o.o., Forma Ideale d.o.o., Forma Svetila d.o.o., Ekoplastik d.o.o., Hribernik d.o.o., Bombek – otroška trgovina, Frizerski salon M – Metka Marolt s.p., Hotel Tomi Portorož, Ambrož, Slikopleskarstvo Špeh d.o.o.,…

5.1. Logotip podjetja

CGP podjetja MVM Servis d.o.o., je razdeljena na različne segmente, kateri bodo podrobno predstavljeni. Glavni del oziroma prvi kontakt s stranko vsakega podjetja je njihov logotip. Po logotipu včasih že lahko sklepamo kakšno je podjetje, oziroma kako se drži v družbi. Njihov logotip je lahko klasičen, moderen, »otročji«, atraktiven, neopazen, …

5.1.1. Prvi logotip

Slika 3: Logotip iz leta 1981, ko se je ustanovilo podjetje MVM Servis

Za sam logotip so izbrali kratico MVM, kar je v času ustanovitve podjetja pomenilo kratice imena ustanovitelja in kraj »Matjaž Vinko Mozirje – MVM«.  Črke M, V in M so bile v času izdelave logotipa za podjetje postavljene pod kotom 45°.

5.1.2. Prenovljen logotip

Ko pa se je pojavil splet, so se v podjetju začeli ukvarjati tudi z spletnimi storitvami. Takrat so njihov logotip temeljito izboljšali, vendar so želeli ohraniti idejno zasnovo, kar je pomembno za razpoznavnost z že obstoječimi strankami. Podjetje se je v tem času tudi preimenovalo in preoblikovalo v družbo z neomejeno odgovornostjo.

Slika 4: Prenovljen logotip

5.1.3. Dodan napis k logotipu

Ko so v podjetju modernizirali logotip, so postavili črke pod manjši kot, kar je pomenilo prehod na 16:9 (kot pri modernih zaslonih). Črke M, V in M so bile sedaj postavljene pod kotom 40°, kakor so še danes. To lahko štejemo tudi kot konkreten predlog izboljšave, saj so s tem postavili nove mejnice v moderniziranem svetu grafičnega oblikovanja.

Slika 5: Dodan napis spletne in grafične storitve

5.1.4. Vektorska grafika

Logotipu so dodali pisavo, katero so sami ustvarili. Idejna zasnova je bila, da uporabijo ostre robove, kakršne je že imelo ime podjetja. Pisava je ustvarjena iz »kock«. Logotip je bil narejen v vektorski grafiki, kar pomeni, da ni sestavljeno iz bitov – bitna grafika, ampak iz vektorjev. Dobra lastnost vektorske grafike je predvsem povečava. Vektorsko grafiko lahko povečujemo kolikor želimo in s tem kvaliteta ne niha. V kolikor pa bitno grafiko povečujemo, kvaliteta pada.

Slika 6: Primer vektorske grafike na levi in bitne grafike na desni

5.1.5. Prvi barven logotip

Ker pa črno-bel logotip po novih standardih ni bil atraktiven, so se odločili za spremembo v barvnem spektru. Prvi barven logotip je bil enobarven.

Slika 7: Enobarven logotip

Za barvo je bila izbrana točno določena barva zelenega spektra

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Možne sekundarne barve za uporabo so

White

Black 100%

5.1.6. Sedanji logotip

Enobarvni logotip so uporabljali nekaj časa v reklamne namene, vendar so kmalu ob prenovi spletne strani preuredili logotip in sicer uporabili še dodatno barvo, katera je poudarila njihovo delo in izostrila logotip. Ta logotip se uporablja predvsem za svetlejše podlage. Pri njem je opazno tudi to, da se je zelena barva »preselila« v notranjost logotipa.

Slika 8: Barven logotip, ki ga uporabljajo še danes

Za barvo sta bili izbrani točno določeni barvi zelenega in sivega spektra

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

Možne sekundarne barve za uporabo so

White

Black 100%

5.1.7. Barvni logotip na temni podlagi

Logotip ki se uporablja na temnih podlagah je videti takole:

Slika 9: Barven logotip, za temne podlage

Za barvo je bila izbrana točno določena barva zelenega spektra

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Možne sekundarne barve za uporabo so

White

Black 100%

5.2. Dopis podjetja

Dopis vsebuje logotip, kjer je njihova značilna glava, ki je enaka kot na računih. V glavi dopisa so ime podjetja, kontaktni podatki, podatki o računu, davčni številki, e-poštni naslov, www naslov.

Logotip je le en del celostne grafične podobe – CGP, zato je pomembno da imamo vse svoje reklamne izdelke, oziroma izdelke, ki so namenjene našim potencialnim strankam, enotne. Tako so v podjetju MVM Servis, spletne in grafične storitve d.o.o., oblikovali tudi dopis.

Dopis je narejen na barvnem principu logotipa, dodan je pa tudi nov element v ozadje, ki razbije belino lista. Ozadje je bilo zamišljeno iz loka, ki je v obliki »bumeranga«. Ta »bumerang so potrojili, zato da se razteza po celotnem listu in daje občutek rasti. Na vseh oblikah tiskovin so ti »bumerangi« dodani do roba tiskovin, kar zelo olepša idejno zasnovo. Ta element v podjetju uporabljajo tudi na kuvertah, letakih, ipd.

Slika 10: Dopis podjetja

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Uporabljen material za tisk dopisov je 100 gr. biomat.

Na dopisu so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

In dodatna barva za ozadje

Black 10%

Za dopise, ki morajo »stopiti v oči«, so oblikovali dopis z barvno različico ozadja. Ta dopis se razlikuje le po barvi ozadja, vsi ostali elementi pa so ostali nespremenjeni.

Slika 11: Barvni dopis podjetja

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Uporabljen material za tisk dopisov je 100 gr. biomat.

Na dopisu so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

In dodatna barva za ozadje

Moon Green, PANTONE: 379 PC, CMYK: 20 0 60 0, RGB: 210 226 139

5.3. Dizajn kuvert podjetja

Kuverte se v podjetju veliko uporabljajo. Uporablja se jih za pošiljanje dopisov, računov, dobavnic, naročilnic, opominov, kompenzacija in reklamnega materiala. V podjetju MVM Servis d.o.o., imajo oblikovano svojo kuverto, ki sovpada k dopisom in ostalim tiskovinam, ki jih pošiljajo svojim strankam. Njihova politika je ta, da stranke že na prvi pogled vedo da se gre za podjetje MVM Servis d.o.o., in da se njihova blagovna znamka pojavlja povsod pod enakimi pogoji, kar prispeva k boljši razpoznavnosti podjetja. Ker kuverte uporabljajo predvsem za pisanje dopisov, letakov, računov in vse kar je A4 formata, uporabljajo standardno kuverto – Amerikanko.

Slika 12: Kuverta amerikanka s prikazanim tiskom

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Na kuverti so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

V kolikor se pošilja veliko dopisov, ki že vsebujejo imena naslovnikov uporabljajo kuverte Amerikanke, z levim okencem, ki so po vsej Evropi standardizirane na A4 format papirja. Dobra lastnost pri kuvertah z okenci je ta, da ni potrebno ponovno pisati naslovnika na kuverto, saj mora že sam dopis v notranjosti vsebovati ta naslov.

Slika 13: Kuverta amerikanka z levim okencem in s prikazanim tiskom

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Na kuverti amerikanki z okencem so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

5.4. Vizitka podjetja

Vizitke so nepogrešljiv del poslovnega sveta. Vsak poslovnež ve, da je vizitka prvi stik z stransko in da prvi stik veliko pomeni z nepoznano osebo. Za vizitke je veliko pripomočkov, s katerimi si pomagamo najti pravo stvar za nas, vendar v podjetju MVM Servis d.o.o., so se odločili da bodo uporabili svoje elemente, ki jih uporabljajo v vseh ostalih reklamnih materialih. Tako so ohranili enako obliko skozi celotno oblikovno pot.

Slika 14: Vizitke

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Uporabljen material za tisk vizitk je 350 gr. biomat. Opcija je tudi mat plastifikacija.

Na prvi strani vizitke so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

Velikost vizitke je natančno premišljena, saj je 55 x 85 mm. To pa zaradi standardiziranih kreditnih kartic. Vse kreditne kartice, zdravstvene kartice, osebne … so te velikosti, zato izdelovalci denarnic izdelujejo žepke, v katere lahko vstavijo te kartice. V kolikor bi imeli večjo vizitko, jo stranka ne more vstaviti v denarnico in že je procent možnosti da jo izgubi in ne naveže stika z vami.

Vizitke so tudi dvostranske z vpadljivo drugo stranjo. Druga stran ne vsebuje veliko podatkov, saj je na njej le naslov spletne strani in je mišljena bolj za »vav« efekt.

Slika 15: Oblikovanje vizitk

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Uporabljen material za tisk vizitk je 350 gr. biomat. Opcija je tudi mat plastifikacija.

Na zadnji strani vizitke je uporabljena le osnovna barva:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

5.5. Reklamni material

Za reklamni material je zelo pomembno, da je v čim več oblikah. Tako so na primer za športne aktivnosti izbrali papirne kape, ki so izdelane iz 450 gr. kartona, premaznega in tiskane, ter obrezane. Za odrezavo je narejen nož posebne oblike.

5.5.1. Papir za beleženje

V podjetju veliko potujejo po terenu, na montaže in meritve, zato velikokrat potrebujejo papir, kamor si beležijo hitre informacije. V ta namen uporabljajo A4 bloke z mrežo, kamor lahko zapisujejo informacije, katere kasneje prepišejo v računalnik. Ta blok je namenjen pisanju in risanju, zato vsebuje mrežo, ki je med sabo razmaknjena natanko 10 mm, razen zgornjega dela, ki je namenjen pisanju naslova ipd. Dopisni bloki so sestavljeni iz 100 listov in zgoraj lepljeni. Vsak dopisni blok ima tudi trdo platnico in zadnjo stran.

Slika 17: Papirnate kape

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Uporabljen material za tisk blokov je 100 gr. biomat

Na bloku z mrežo sta uporabljeni osnovni barvi

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

5.5.2. Papirnate kape

Kape so dobra reklama, saj so namenjene nošenju na prireditvi, njihov namen je predvsem obramba pred sončnimi žarki in reklamiranje podjetja. Na kapo je bil za napisom spletne in grafične storitve dodan www naslov do spletne strani podjetja. Ta namen je zato, da ni potrebno dajati ostalih podatkov na kapo.

Slika 17: Digitalni tisk papirnih kap

Uporabljen je material je 450 gr. biomat.

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Medium

Na bloku z mrežo sta uporabljeni osnovni barvi

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70%

5.5.3. Majice

Majice so priljubljene v vseh letnih časih, še posebej pa v poletnem času. Vsi jih zelo radi oblečejo, še sploh pa če so le te atraktivne. V MVM Servis d.o.o., so oblikovalci naredili tri opcije za tiskanje majic in sicer v beli, zeleni in črni barvi. Vse tri oblike imajo na enakem delu logotip in na zadnji strani www napis. Logotip je na levi strani spredaj in je obrnjen tako da »raste« – bere se od spodaj navzgor. Logotip ni preveč vpadljiv, saj želijo da so njihove majice »okusne«.

Slika 18: Tisk majic

Majice so 220 – 240 gr. iz bombaža. Model majice je Unisex of Fruit of the Loom.  Majice so tiskane na termo osnovi. Tiskane so s flex ali flock folijo, ki je kasneje pritrjena s temperaturo na majice. Folija je obstojna tudi na pranje in sušenje v sušilnem stroju.

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora    Sans Pro Medium

Na majicah sta uporabljeni osnovni barvi

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

White

5.5.4. Tekstilne kape

Tekstilne kape so zamišljene v dvobarvni kombinaciji. Želena je sivo bela kombinacija, uporablja pa se lahko tudi zeleno bela, ali zeleno črna kombinacija kape. Pri tem je potrebno upoštevati barvo, ki se ujema z:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Slika 19: Kapa in primer tiska na kape

Model kape je Basseball Hat 320.

Na kapah je uporabljena osnovna barva

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Možne sekundarne barve za uporabo so

White

Black 100%

5.5.5. Polepitev vozila z reklamo podjetja

Vedno bolj priljubljena je polepitev vozil. S tem predlogom so želeli podjetju izboljšati samo prepoznavnost. Tovorna vozila podjetja so na terenu veliko časa, kar pomeni da so »potujoča reklama«. Zelo pomembno je, da je ta reklama udarna, da si jo zapomni čim več potencialnih strank. S tem grafičnim predlogom so želeli opozoriti predvsem na svežino podjetja in stalno izboljševanje na področju grafičnega oblikovanja.

Slika 20: Carwrap vozila Citroen Jumper 2.8 Hdi

Na Car wrapping tovornega vozila Citroen Jumper sta uporabljeni osnovni barvi. Osnovna barva vozila je srebrna, tako da bi bilo potrebno celotno vozilo »zaviti« v črno mat in kasneje namestiti dodatne zelene grafike.

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Mat Black 100%

White

Uporabljena samolepilna folija, je znamke Oracal, Rapid Air Cast.

Druga opcija lepljenja vozila je z bolj ostrimi linijami, ki jih uporabljajo skozi celotno grafiko in so navzoče tud v osnovnem logotipu. Na tem primeru se linija širi iz sprednjega stekla in poteka skozi celotno vozilo po liniji tovornega vozila. Ta primer ohranja bolj čisto in enostavno obliko.

Slika 21: Carwrap vozila Citroen Jumper 2.8 Hdi

Na Carwrapu tovornega vozila Citroen Jumper sta uporabljeni osnovni barvi. Osnovna barva vozila je srebrna, tako da bi bilo potrebno celotno vozilo »zaviti« v črno mat in kasneje namestiti dodatne zelene grafike.

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Mat Black 100%

White

Uporabljena samolepilna folija, je znamke Oracal, Rapid Air Cast.

5.6. Spletna stran

Izdelava spletne strani je v teh časih zelo pomembna. Pomembno je da smo na spletu, saj nas drugače stranske le težko najdejo. Spletna stran je narejena v Adobe Photoshop CS5, za pomoč pri uporabi pa je nameščena na odprtokodni različici Word Presa, ki je zelo razširjen. Ta nam omogoča enostavno uporabo ter dodajanje in spreminjanje vsebine. Na spletni strani je vidno veliko svežine, kot osnovna barva pa je uporabljena sivina. Iz sivine izstopajo zeleni elementi. Logotip je v beli barvi.

Slika 22: Izdelava spletne strani

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora    Sans Pro Medium

Na spletni strani so uporabljene osnovne barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 70% – Black 40%

5.7. Možne izboljšave

V nadaljevanju bi priporočali predvsem izboljšave na enotni uporabi dodatkov grafične podobe. Ta del kaže predvsem na enotno uporabo tako imenovanega »bumeranga« in grafike »kačje kože« ki je uporabljena na carwrapu tovornega vozila.

Izboljšavo bi priporočali tudi na bolj vešči uporabi slogana »Tiskamo vse razen denarja«, saj se izredno dobro sliši, kar je pomembno na sami prepoznavnosti podjetja v svetu strank. Ta slogan bi lahko uporabljali na letakih, brošurah, jumbo plakatih, TV oglasih, spletni strani in v podobnih multimedijah.

Slika 23: Primer uporabe slogana

Na jumbo plakatu so uporabljene barve:

Yellow green, CMYK: 40 0 100 0, RGB: 132 194 37, RAL: 6018, HKS: 65

Black 100%

White

Osnovna pisava: True Type Font PF Agora Sans Pro Bold

Slika je bila najdena na istockphoto: »money euro«

6.      SKLEP

V zaključku naše projektne naloge, bomo povzeli kaj vse smo se na novo naučili. Spoznali smo, da celostna grafična podoba podjetja pomeni (v teoriji)  skupek tipografije,logitipa in barve sheme podjetja. Vse to se uporablja pri poslovni dokumentaciji (račun, ovojnica, dopisni papir, vizitka,…) in pri vseh prodajno-marketinških akcijah (embalaža, oglasi, zloženka, plakati, brošure,…).  Trenutno je najbolj razširjeno grafično in industrijsko oblikovanje. Pomembno je, da oblikovalec naredi celostno grafično podobo podjetja jasno, razumljivo, učinkovito, lepo estetsko oblikovano. Seveda pa je pomembno tudi, da je oblikovana za čim širši sloj ljudi.

Logotip predstavlja grafiko podjetja, posameznika, društva ali ustanove. Z logotipom podjetje postane prepoznavno. To je znak, ki predstavlja in vsebuje identiteto podjetja, njegova glavna vloga pa je, da na kratko prikaže podjetje (kakšne so njihove storitve, aktivnosti in produkti). Pomembno je, da je logotip prepoznaven kot blagovna znamka, saj lahko tako vse stranke povežejo logotip podjetja s ponudbo in aktivnostmi podjetja. Logotip je temelj celostne grafične podobe podjetja.

Spoznali smo tudi, da je ime podjetja eden izmed pomembnejših dejavnikov podjetniške znamke. Dobro ime lahko tudi prikliče zgodbe, spodbuja in sproži asociacije. Ime podjetja pa lahko tudi razčlenimo na več kategorij.

Kratko tekstovno sporočilo, ki se uporablja kot vizija, sporočilo, smernica in kakovost imenujemo slogan. Slogan ima veliko vlogo pri prepoznavnosti podjetja, saj ga s sporočilom predstavi množici. Slogan se težko pozabi, sploh če je dobro zasnovan. Sporočal naj bi, glavne značilnosti podjetja končnemu kupcu ali ciljni skupini; poudarjal razlike med podjetjem in konkurenco.

Pri oblikovanju logotipa je zelo pomembna tudi tipografija, ki predstavlja verbalno sporočilo. To je oblikovanje besedila iz črk na likovni površini. Sestavljeno je iz črk, ki morajo sestavljati besedilo tako, da bo čitljivo. K tipografiji pa se umešča tudi pisava, ki je grafična predstavitev stavkov in elementov, kjer se uporabljajo grafemi (zapisi glasov, glasovnih skupin in sestavljajo skupek znakov pisave).

Spoznali pa smo tudi, da so ene izmed zelo pomembnih »sestavin« dobro oblikovane celostne grafične podobe podjetja, tudi barve, ki jih uporabljamo. Pomembne so za podjetje, saj pripomorejo k večji referečnosti grafičnih podob in simbolov. Barve pa lahko razdelimo na več področij: harmonijo barv, funkcijo barv in barvne kontraste. O harmoniji govorimo takrat, ko ocenjujemo skupni učinek dveh ali več barv. Seveda se je potrebno zavedati, da vsak posameznik presodi, kaj je harmonično in kaj ne. Tukaj gre predvsem za simetrijo barv, sami pa poizkušamo vzpostaviti ravnotežje tako, da vsaki barvi vsilimo njen komplementarni par. Barve pa imajo tudi svoje funkcije, ki pa so lahko naslednje: privabiti pozornost, izvabiti čustven odziv, ustvariti asociacije, vzbuditi renetacijo in ustvariti prijetno estetsko atmosfero. Med barvne kontraste pa uvrščamo: kontrast barve k barvi, svetlo-temni kontrast, hladno-topli kontrast, komplementarni kontrast, simultani kontrast, kontrast kvalitet ter količin.

Že na začetku projektne naloge pa smo se odločili,da bomo imeli za primer iz prakse podjetje MVM servis d.o.o., spletne in grafične storitve. Podjetje ima svojo celostno grafično podobo narejeno profesionalno, saj se poleg vseh ostalih grafičnih storitev, ki jih ponujajo, ukvarjajo tudi s tem. Ker podjetje dobro poznamo nismo imeli večjih težav pri pridobivanju grafičnega materiala.

Skozi celotno projektno nalogo mislimo, da smo dobro predstavili kaj točno pomeni celostna grafična podoba podjetja, tako v teoriji kot na praktičnem primeru.

[divider_top]

Sorodni prispevki

Imate vprašanje
za nas?